Jesu Kristi kärleks församling

Från och med 2023-09-01 har församlingen upphört med verksamhet inom Allmänna Apostoliska Kyrkan.

Syster Jade på Kurs i Italien

Syster Jade reste ner till Rom och under sex dagar och gick kursen:  Course on the exorcism minister and the liberation prayer at Pontifical Athenaeum Regina Apostolorum i Rom. En akademisk och tvärvetenskaplig forskning om befrielsebön och exorcismens tjänst. Det var människor från 87 olika länder och nationer under intensiva men oerhört givande dagar. Dom flesta som deltog i kursen var från romersk-katolska kyrkan men det var även representanter från anglikanska- och ortodoxa kyrkan. Syster Jade var den enda kvinnliga deltagaren som mottagit prästvigningens sakrament av alla 174 deltagare.

Några bilder med sr Jade med andra deltagare

Diakonal verksamhet våren 2023

Sr Jade – vår församlingspräst – och Måns-Buster Lindqvist från st Johannes församling, är ute sent på tisdagskvällar och delar mackor och te till hemlösa runt i stan, främst på      t-centralen där många just nu sover på bänkarna. Och allt är för Jesu Kristi skull.